Muziek is vaak het stiefkindje bij de productie van TV-commercials. Ten onrechte. Goede muziek zorgt ervoor dat reclame 10%-30% beter werkt. Hierover schrijft Adformatie deze week.
Uit het artikel:
Hoewel de meeste reclamemakers zich realiseren wat de kracht van muziek is, wordt er vaak verrassend weinig aandacht aan besteed. “Het kiezen van de muziek is een tamelijk subjectieve beslissing, en het wordt vaak pas gedaan nadat alle andere aspecten van de commercial zijn afgerond.” Voor het onderzoek naar de invloed van muziek geldt overigens hetzelfde.
Eén ding waar de onderzoekers het in de literatuur over eens zijn: de muziek moet bij het merk of de reclame passen. Als de muziek en de reclame/het merk op elkaar aansluiten, stijgt de aankoopintentie, worden beelden beter herkend en worden het merk en de boodschap vaker teruggespeeld.
Lees het volledige artikel op Adformatie.nl
Ons partnerbedrijf The Missing Sync is een van de toonaangevende ‘music & sync agencies’ van Nederland. Het bedrijf, dat in 2004 is opgericht, helpt merken en reclamebureaus sinds jaar en dag bij het vinden, produceren en/of licenseren van de juiste muziek voor hun marketingcampagnes en activaties.
Pennies From Heaven is een zorgvuldig opgebouwde, onafhankelijke muziekuitgeverij, die naast het verzorgen van de exploitatie en administratie van haar eigen catalogus ook nauw samenwerkt met een aantal op zichzelf staande (inter)nationale uitgeverijen en ‘sync agencies’ over de hele wereld.